Czytasz wiadomości wyszukane dla frazy: Połącz punkty





Temat: mozna sie czepic ?
Message <cgcdhi$16@nemesis.news.tpi.pl
has been fingerprinted by Anatol:

gosc nie wie czy sprawne czy nie, jak bedzie walnieta moge mu nega dac ?


Możesz dać każdy komentarz jaki zechcesz. Możesz też w ogóle żadnego nie
dać. Ale jeśli karta będzie uszkodzona i dasz mu z tego powodu coś innego
niż pozytyw, to wyjdziesz na totalnego buraka.

co o tym myslicie?


Kategoria "karty graficzne uszkodzone", sprzedawca mówi że nie wie czy karta
jest sprawna. Rusz głową i połącz punkty.
Przejrzyj resztę odpowiedzi



Temat: mozna sie czepic ?


| co o tym myslicie?

Kategoria "karty graficzne uszkodzone", sprzedawca mówi że nie wie czy
karta
jest sprawna. Rusz głową i połącz punkty.


W kategorii uszkodzone powinny byc na 100% uszkodzone. Jak nie wie to sie
powinien dowiedziec a nie liczyc na to, ze ktos uwierzy w jego "uczciwosc".
Za takie cos powinno byc konto blokowane od razu.

Przejrzyj resztę odpowiedzi



Temat: Profile lotnicze


"Dariusz Tarasiuk" <ka@cyber.cs.net.plwrote in message



Mam pytanie do sznownych grupowiczow.

Jak w AutoCadzie wykreslic profile lotnicze aby byly bardzo dokladne.
Mam wspolrzedne kilkunastu punktow i chcialbym je polaczyc
Na papierze biore krzywik i nie ma kloptu a jak to zrobic w
AUtoCadzie?
AutoCad 2000


połącz punkty polilinią, potem _pedit i Fit - powinno wyjść dokładniej
niż krzywikiem :)
-hth -qba

Przejrzyj resztę odpowiedzi



Temat: GIMP-kopiowanie zaznaczenia
Czesc wszystkim

Zrobilem kilka zdjec aparatem cyfrowym i potrzebuje z tych zdjec
wyciagnac pewne elementy pozbywajac sie tla. Chcialem zaznaczyc dany
element przy uzyciu ikony: "Tworzenie i modyfikowanie ściezek". Po
zaznaczeniu i zlaczeniu wszystkich tych punktow w jeden zamkniety
obiekt(przynajmniej wydaje mi sie ze to zlaczylem poniewaz nie
widzialem tam zadnej pozycji polacz punkty lub cos w tym stylu.
Nastepnie wzialem Edycja-skopiuj, nastepnie wklej jako nowe i to mi
wklejalo caly obrazek a nie zaznaczony obszar. Ma ktos jakies pomysly,
bo ja na grafice to sie nie znam a zeby ktos to zrobil za friko to by
sie chyba nie znalazl. Wyciecie i poprawienie jakosci tych wycietych
fragmentow.

Pozdrawiam
Paweł

Przejrzyj resztę odpowiedzi



Temat: Pisaczkowanie - jak przenieść rysunek na miedź?


Zaprojektowałem schemat w eagle, mogę go wydrukować na mojej drukarce
atramentowej.
Ale jak go teraz nanieść na miedź, tak żeby poprawić wszystko pisaczkiem i
wytrawić?


Wydrukuj, złóż i jakimś ostrym narzędziem napunktuj każdy pad oraz każde
zgięcie ścieżki, potem pisakiem od linijki bawisz się w znane z dziecięcych
kolorowanek "połącz punkty" :-)

BTW - jaki obecnie kupić pisak wytrzymujący trawienie w chlorku? Za czasów
płytek robionych pisakiem posługiwałem się jakimś śmierdzielem Pentela,
obecnie ponieważ po termotransferze czasem zdarza się jednak koniecznośc
dokonania drobnego retuszu, kupiłem jakiegoś permanentnego Pentela, śmierdzi
rozpuszczalnikiem solidnie, (ale nie nitro), jedyna różnica z tym pamiętanym
sprzed lat, to cieńsza końcówka (0,5mm). No i niestety - przetrawia. W
jakiejś ostatniej płytce niedotransferowała mi się powierzchnia masy w rogu
płytki (moja wina, niedokładnie musiałem tam przygotować laminat),
zamalowałem ją tym pisakiem no i po trawieniu wyszedł w tym miejscu
drobniutki ażurek.

J.

Przejrzyj resztę odpowiedzi



Temat: wielokat o wszystkich odc. wymiernych


<ne@poczta.onet.plwrote in message Czy na okregu o promieniu 1 mozna znalezc 1975 punktow takich,
ze dlugosc kazdej cieciwy, ktorej koncami sa dwa sposrod nich
jest liczba wymierna ?


Moge dac 2 wskazowki.

Pierwsza ogolna - metodyczna. Jesli nie wiadomo, czy mozna
znalezc, czy nie, nalezy na przemian probowac znalezc i pokazac,
ze nie mozna. Czesto niepowodzenie w jednym kroku daje wskazowke
jak probowac w nastepnym (gdzie chcemy zrobic cos odwrotnego).

Druga konkretna. Polacz punkty na okregu promieniami ze srodkiem
okregu i wyraz odleglosci miedzy punktami przez proste funkcje
trygonometryczne otrzymanych katow.

Pozdrowienia,
    Michal

Przejrzyj resztę odpowiedzi



Temat: wielokat o wszystkich odc. wymiernych


(...) Polacz punkty na okregu promieniami ze srodkiem
okregu i wyraz odleglosci miedzy punktami przez proste funkcje
trygonometryczne otrzymanych katow.


niestety ciagle nie wiem ... tak robilem to juz w opisanym przeze mnie sposobie
rozwiazania, tzn z tw. cosinusow mozna napisac ze odleglosc pewnych dwoch
punktow A,B wyznaczonych przez kat <AOB (oznacze go przez a) wynosi

sqrt(2-2*cos(a))
lub prosciej
2*sin(a/2)

Ale jak dociekac dalej ?
Bo teraz wymierne musialyby byc liczby
2*sin(a_1/2), 2*sin(a_2/2), ..., 2*sin(a_1975/2)
2*sin((a_1+a_2)/2), 2*sin((a_2+a_3)/2), ..., 2*sin((a_1975+a_1)/2)
itd.

dzieki, Neino

Przejrzyj resztę odpowiedzi



Temat: Zadnie z gimnazjum


A) Odcinek OA jest rownolegly do odcinka BC

Zapewne nie, ale jak to udowodnic?!?


Zrob rysunek, a pozniej polacz punkty AC i BC. Zobaczysz, ze
OABC to rownoleglobok, wiec odcinek OA jest rownolegly
do BC.


B) Punkt C lezy na dwusiecznej kata AOB

Tu bym obstawial ze tak, gdyz suma dlugosci bokow i promieni zakreslanych
lukow jest taka sama. Ale czy to wystarczy????


Nie. Wynika to z wlasnosci rownolegloboka. Punkt C lezalby na
dwusiecznej tylko wtedy, gdy AO = OB, ale w zadaniu wyraznie
napisano, ze tak nie jest.

Pozostale odpowiedzi sa dobre.

Przejrzyj resztę odpowiedzi



Temat: Jacek Kuroń - apel
wlodzimierz.ilicz napisał:

> Ostateczne zasługi (lub ich brak) ocenia społeczeństwo i historia.

No to jak z małego, żałosnego gó..arza którym jesteś teraz awansujesz na
pozycje "społeczeństwa" i "historii" wróc na forum i oceniaj. A na razie
zamiast pisaniem na forum zajmij sie czymś co bardziej odpowiada twoim
predyspozycjom: wycinankami z papieru, rysowaniem kredką świecową,
łamigłówkami "połącz punkty" itp.


Przejrzyj resztę odpowiedzi



Temat: zadanie z rzeczpospolitej
Na osi OX układu OXY zaznacz punkty P/2,2P/2,3P/2 itd oraz -P/2,-2P/2,-3P/2
itd, a na osi OY -P/2.( P tu oznacza pi). Polącz punkty A(-P/2;0),B(0;-P/2),
C(P/2;0). Łamana ABC jest wykresem podanej funkcji w przedziale<-P/2;P/2>,
którego długosc jest równa okresowi P. Cały wyres jest powtórzeniem tej łamanej
w kolejnych przedziałach<kP/2;(k+2)P/2) gdzie k=1,2,3,... lub k=-1,-2,-3....
Z wykresu odczytasz a)f(x)=0<=>x=P/2+kP, gdzie k=0,1,2,3,...
b)Df=<-P/2;0>;
c)f(p)=f(P-P)=f(0)=-p/2;
f(100)=f(100-31P)=f(100-97,34)=f(2,66)=f(P-2,66)=f(0,48)=0,48-P/2=-1,09
d) na wykresie zaznacz odpowiedni przedzial i zakoloruj fragment wyresu.
Zadanie mozna zaząc od wyliczeń i zakończyc wykresem Przejrzyj resztę odpowiedzi



Temat: Dowód tw. Pitagorasa
Narysuj kwadrat ABCD o boku a+b i na każdym z boków zaznacz punkty A',B',C'i D'
tak aby AA'=BB'=CC'=DD'=a i połącz punkty A'B'C'D' - otrzymałeś 4 trójkąty
prostokątne o przyprostokatnych a i b oraz przeciwprostokątnej c, pPrzy czym
czworokąt A'B'C'D' jest kwadratem . Mamy z jednej strony pole ABCD=(a+b)^2=
a^2+2ab+b^2 z drugiej strony P(ABCD)=4P(AA'D')+P(A'B'C'D')= 4*ab/2+c^2=2ab+c^2 -
porównując z poprzednim wynikiem mamy a^2+b^2+2ab=2ab+c^2 <=> a^2+b^2=c^2 co
miałeś udowodnić. Przejrzyj resztę odpowiedzi



Temat: jak zmniejszyć chustę kieszonkę?
dobra inaczej: chodzi o to, że jest to nosidełko do noszenia dziecka
i wszystko musi być mocno pozszywane.Możesz zszyć na ramieniu szwem
francuskim, ale może cię uwierać w ramię.
zrób tak: złóż go na pół na lewej stronie, odznacz róznicę+ dwa
centymetry na szew i tyle centymetrów odnierz w kilku miejscach
od "uśmiechu" i połąćz punkty i wyjdzie ci idealnie!
Potem zszyj!
To naprawdę nie jest trudne!
Przejrzyj resztę odpowiedzi



Temat: Prawie samodzielne ilustracje do książek
abepe napisała:

> Aha - precz z akcesoriami do ciastoliny - foremkami, wsyciskaczami, wałkami.
> Niech żyją samodzielnie wykonane bohomazy.

Uuuu, jedziemy po całości?
Nie zgadzam się. Dla 2-3-latka foremki do ciastoliny, wałek itp. to fajne
urozmaicenie zabawy. Nota bene z ciastoliny ciężko się lepi figurki itp., bo
słabo się ona skleja (gorzej niż plastelina).

W ogóle nie podoba mi się popadanie w skrajności. W tym wątku kolorowanki są be,
rysowanie po śladzie be, foremki be. Cacy jest tylko i wyłącznie własna
twórczość dziecka i wyobraźnia. A prawda jak zawsze leży gdzieś pośrodku :))

Nie odsądzam kolorowanek od czci i wiary, czasem podsunę dzieciom, podobnie jak
zabawy w stylu "połącz punkty" czy "dokończ rysunek po śladzie". Ćwiczenie ręki
dobre jak każde inne. Moje dzieci żyją, mają się dobrze, a wyobraźnię i
kreatywność mają na bardzo wysokim poziomie.
Aaa, foremki i wałek do ciastoliny też mamy :o)

Przejrzyj resztę odpowiedzi



Temat: Rozwój 2,5latka - kierunkowskazy poproszę
Rozwój 2,5latka - kierunkowskazy poproszę
Zdrowy, już umie nawiązywać kontakty z rówieśnikami choć robi to rzadko,
kredki trzyma dziarsko w łapce, naklejki uwielbia.
Literki niektóre zna - prawie recytuje "Abecadło" (z pieca spadło)

Mam stado pytań typu:
-od kiedy kolorowanki i stempelki?
-do kiedy samodzielne machanie byle czego byle jak?
-kiedy połącz punkty? pokoloruj ładnie kółko?

Próbowałam się przedrzeć przez stada linków z kolorowankmi, poradnikami,
metodami nauki literek. Zakupiłam książki typu "Księga pomysłów", papier do
origami, kredki, faliste nożyczki, kolorowe kartki, papiery samoprzylepne itp
i ogólnie mam pełen ogromny karton takich akcesoriów.
Lubię to, mały też ale mam poczucie, że błądzę.

Super rozwiązaniem byłby własny Audytor lub ktoś kto 2 razy na tydzień zapoda
rozsądną ilość ciekawych pomysłów : -)))))) tylko komu by się chciało :-))))

Wspomóżcie proszę. Z czego najchętniej korzystacie.

Przejrzyj resztę odpowiedzi



Temat: dobrze, ze jutro...
to rzucam
Pytania na kartkówkę, które przydadzą się naszym dzieciom i
wnukom na historii współczesnej za jakieś 50, a może 100 lat.


Wchodzi nauczyciel, dzieli klasę na rzędy.

Polecenie pierwsze:"Pierwszy rząd omówi mi aferę Orlenu, drugi
aferę Rywina, a trzeci aferę w łódzkim pogotowiu".

Polecenie drugie: "Wyjaśnij pojęcia: skóry, pavulon, lobbing,
kurwiki, wąglik".

Polecenie trzecie: "Połącz punkty 1, 2, 3 z A, B, C".

1. Anita Błochowiak

2. Poseł Ziobro

3. "Mężczyznę poznajemy po tym, jak kończy"

A. "jest pan zerem"

B. Leszek Miller

C. "pedały noszą kolorowe skarpetki".


Polecenie czwarte: uzupełnij cytat Andrzeja Leppera: ".........
musi odejść".

Polecenie piąte: skreśl niepasującą osobę: arc. Paetz, Andrzej
S., Michał Wiśniewski, dyrektor Chóru Słowiki.

I zadanie dodatkowe na szóstkę: wymień z każdej partii
politycznej po trzech polityków, którzy nie mieli konfliktu z
prawem (dla ułatwienia możesz przyjąć, że jazda po pijanemu nie
jest przestępstwem).



Siedzą zwierzęta w zoo i miś patrzy się i patrzy na hipopotama.
Hipopotam w końcu nie wytrzymał i mówi do niego:

- Co się gapisz?

A miś na to: - Ehh, bo sobie tak myślę, jakbym tak twoją mordą
miodku chapnął.


Przejrzyj resztę odpowiedzi



Temat: Wątek o tym,
Wątek o tym,
że hagiografia w stylu "połącz punkty" albo "kolorowanka dla dzieci do lat
czterech - w zestawie jadalne kredki" może bardziej zaszkodzić wizerunkowi
Osoby Powszechnie Poważanej, niż uczciwe wycinki z dziennika podróży...

Krótko mówiąc, ten "film" to woda na młyn wojujących antypapistów...
Przejrzyj resztę odpowiedzi



Temat: Coś wesołego na koniec dnia :)))))))))))))))
Test z historii za kilkadziesiąt lat
Zadanie 1
Omów:
a) Afere Rywina
b) Afere Orlenu

Zadanie 2
Wyjaśnij pojęcia:
-skóry
-pawulon
-lobbing
-kurwiki
-wąglik

Zadanie 3
Połącz punkty z literami
1. Anita Błochowiak
2. Poseł Ziobro
a) ,,...jest pan zerem``
b) ,,Mężczyznę poznajemy po tym jak kończy``

Zadanie 4
Uzupełnij cytat Andrzeja Leppera:
".... musi odejść"

Zadanie 5
Skreśl niepasujące słowo: abp Peatz, Michał Wiśniewski, Andrzej S, dyrektor
chóru Polskie Słowiki

Zadanie 6 (na szóstkę):
Wymień z każdej partii politycznej po trzech polityków, którzy nie mieli
konfliktu z prawem. (Dla ułatwienia możesz przyjąć, że jazda po pijanemu nie
jest przestępstwem.)
Przejrzyj resztę odpowiedzi



Temat: Kto widział Carlita w TVN.......
Kto widział Carlita w TVN.......
Myślę,że hagiografia w stylu "połącz punkty" albo "kolorowanka dla dzieci do lat
czterech - w zestawie jadalne kredki" może bardziej zaszkodzić wizerunkowi
Osoby Powszechnie Poważanej, niż uczciwe wycinki z dziennika podróży...

Krótko mówiąc, ten "film" to woda na młyn wojujących antypapistów... Przejrzyj resztę odpowiedzi



Temat: Jakie czsopismo dla 4-5 latka polecacie??
Jakie czsopismo dla 4-5 latka polecacie??
Chciałabym zacząc kupować mojej córce jakies fajne,edukacyjne czasopismo dla
dzieci (4-5 lat) ,takie w którym byłyby kolorowanki, wierszyki ,opowiadania
lub zabawy w stylu połącz punkty,wykropkowane kontury zwierzat przedmiotów
itp czyli coś co ćwiczy rączkę dziecka w pózniejszej nauce pisania i inne
podobne zadania rozwijające dziecko.Rozglądałam się już za czymś takim ,ale
obecnie wybór jest taki,że trudno w tym gąszczu kolorowych pism znalezć to
najbardziej odpowiednie i wartościowe.Gazetki w stylu Barbie itp. moim
zdaniem nic nie wnosza poza masą kolorowych ilustracji.Dlatego chciałabym się
zapytać tych bardziej doswiadczonych mam, co polecają i dlaczego.Będę
wdzięczna za wszystkie odpowiedzi.
Anika Przejrzyj resztę odpowiedzi



Temat: jakie gry komputerowe?
Mój syn (3,5 roku) uwielbia parę program "Klik uczy czytać", wydany chyba przez Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne - świetny program, dobry wstęp do nauki czytania, bardzo różnorodne zabawy z literkami. Fajny jest też Czerwony Kapturek z Czarkiem Pazurą w roli głównej - ale to chyba dla młodszych dzieci (jest tam zabawa, dzięki której mały nauczył się liczyć do 16 - połącz punkty). Ostatnio synek dostał program do nauki angielskiego dla takich maluchów - zadziwia mnie tempo, w jakim łapie słówka ("różowy kolor po angielsku nazywa się tak śmiesznie: pink"); dużo prostych zabaw. Dla jasności dodam, że nikt szkraba nie zmusza do zajmowania się programami edukacyjnymi - raczej staram sie gapienie w monitor ograniczać do minimum. Przejrzyj resztę odpowiedzi



Temat: Dysgrafia u pierwszoklasistki?
Nie diagnozuje sie dysgrafii po niespelna miesiacu nauki w pierwszej
klasie ))).
Opisywane objawy to najprawdopodobniej zaburzenia małej motoryki, do
wycwiczenia. Czy w zerowce nikt tego nie zauwazyl?
W zasadzie zerowka jest od wyrownania takich problemow ale to nic
strasznego, po prostu trzeba dawac malej duzo prac recznych:
kolorowac, kolorowac i kolorowac, rysowac, wycinak, drzec wieksze
kawalki papieru na jak najmniejsze, łaczyc punkty (jedna z
popularnych zagadek w kazdej ksiazeczce dla dzieci pt zgadnij co sie
kryje na rysunku, polacz punkty), malowac szlaczki. NIe zmuszaj do
pisania lieterek na sile i tylko nich gdyz zniechecisz małą.
Literki piekne i okragle to musza byc w 2 klasie, w 1 dziecko musi
sie nauczyc pisac w liniach i odpowiedniej wielkosci oraz prawidlowo
łączyc je w wyrazach.
Przejrzyj resztę odpowiedzi



Temat: Rozstrzyganie remisów ciąg dalszy
'Twas brillig when Michał wrote:


Symulowałem wynik samego strzelania, wpisałem 10 zawodnikom tyle samo
punktów, tylko z inną konfiguracją strzałów, jeden strzelał róno
9,9,9,8,9,7,8,8,8 itd... inny strzelał chaotycznie centralna, 10, 6
10,6. Wbrew pozorom na tym poziomie tacy zawodnicy sie często
zdarzają... i niestety suma kwadratów nie zadziałała :(
Zrobiłem ten najprostrzy z możliwych sposób, zliczam centralne
(   IIf([1]=11;1;0)+...) i tak po kolei z resztą. I na końcu w
raporcie sortuję wedłóg punktów, potem centralnych...
Jest to tylko częsciowe rozwiązanie, bo sortuje w raporcie, a do
końcowego raportu potrzebuję miejsca w poszczególnych konkurencjach
(bezpośrednie zwycięstwa, suma miejsc). W tym miejscu robi sie już
skomplikowane bardziej i to co zrobiłem wysiada...
Jakieś inne pomysły? Jak wyliczyć mająć sume punktów i liczbe
kolejnych strzałów miejsce?
=================
UPDATE
Wyniki
SET
Wyniki.MiejsceK1 = DCount("Idzawodnika","Wyniki","CzasK1 < " &
[CzasK1])+1,
Wyniki.MiejsceK2 = DCount("Idzawodnika","Wyniki","CzasK2 < " &
[CzasK2])+1;
================
tak było z czasami, ale tam było jedno kryterium, tutaj są punkty
pięciobojowe, punkty tarczowe, dziesiątki centralne, dziesiątki,
dziewiątki... trzeba przynajmniej do5/6 zrobić, dalejs chyba przejdzie
już jakiś bład...
+++++++++++
Pozdrawiam Michał Dobrołowicz
+++
PS
Patrzyłeś na moją bazę od środka? Jak wrażenia? ;)


Michał,

Co znaczy że suma kwadratów nie zadziałała?! Kolejność zawodników jest
ustalana na podstawie sumy punktów, a jeśli te są równe na podstawie sumy
ich kwadratów. Pokaż mi dwa konkrente zestawy 20 wyników które nie spełniają
tego warunku. Sama suma kwadratów faktycznie nie wystarczy.

Miejsca w K3 obliczasz tak jak miejsca K1 i K2. Połącz punkty i subpunkty do
jednego pola, punkty traktując jako wartości całkowite a subpunkty jako
części dziesiętne. W kwerendzie powinno zadziałać coś takiego (też
sprowadzasz to do jednego kryterium):
    TotalK3:CDbl(CStr([Punkty]&","&[Subpunkty])

A bazy nie dostałem :(

Pozdrawiam,
Tomek

Przejrzyj resztę odpowiedzi



Temat: GIMP-kopiowanie zaznaczenia
Dnia 2005-09-11, *Paweł*  w: <news:43249961$1@news.vogel.plnapisał(a):


Zrobilem kilka zdjec aparatem cyfrowym i potrzebuje z tych zdjec
wyciagnac pewne elementy pozbywajac sie tla. Chcialem zaznaczyc dany
element przy uzyciu ikony: "Tworzenie i modyfikowanie ściezek". Po
zaznaczeniu i zlaczeniu wszystkich tych punktow w jeden zamkniety
obiekt(przynajmniej wydaje mi sie ze to zlaczylem poniewaz nie
widzialem tam zadnej pozycji polacz punkty lub cos w tym stylu.
Nastepnie wzialem Edycja-skopiuj, nastepnie wklej jako nowe i to mi
wklejalo caly obrazek a nie zaznaczony obszar. Ma ktos jakies pomysly,
bo ja na grafice to sie nie znam a zeby ktos to zrobil za friko to by
sie chyba nie znalazl. Wyciecie i poprawienie jakosci tych wycietych
fragmentow.


Jeżeli już wycinasz przy pomocy narzędzia do tworzenia ścieżek, to po
zakończeniu tej operacji kliknij jeszcze w oknie obrazka menu Zaznaczenie
-Ze ścieżki. Nawet jeżeli nie uda Ci się utworzyć ścieżki zamkniętej (o
ile to w ogóle jest możliwe) program utworzy zaznaczenie łącząc końce
ścieżki.
Ale chyba lepiej (szybciej, wygodniej no i "zgodnie z regułami sztuki" :)
) zaznaczać fragment narzędziem "Zaznaczanie kształtów..." (ikona
nożyczek, skrót klawiaturowy I) Potem to już tylko Zaznaczenie -Odwróć i
Edycja -Wyczyść. W efekcie otrzymasz to co napisałeś, że chcesz otrzymać
:)
Jeżeli jeszcze na samym początku na warstwę będącą obrazkiem (Tło)
nałożysz kanał alfa, to co usunąłeś będzie przezroczyste.

Trochę się rozpisałem ale czy to wszystko nie jest przypadkiem NTG i nie
powinno się znaleźć na np. pl.comp.grafika? ;)

Przejrzyj resztę odpowiedzi



Temat: Nie moge u sobie odszukac punktu G
To teraz weź ołówek i połącz punkty od A do Z ciekawe co wyjdzie? Przejrzyj resztę odpowiedzi



Temat: co czytacie w wannie?
kiedys wez flamaster i polacz punkty :) Przejrzyj resztę odpowiedzi



Temat: Prawie samodzielne ilustracje do książek
mama_kotula napisała:

> abepe napisała:
>
> > Aha - precz z akcesoriami do ciastoliny - foremkami, wsyciskaczami, wałka
> mi.
> > Niech żyją samodzielnie wykonane bohomazy.
>
> Uuuu, jedziemy po całości?
> Nie zgadzam się. Dla 2-3-latka foremki do ciastoliny, wałek itp. to fajne
> urozmaicenie zabawy. Nota bene z ciastoliny ciężko się lepi figurki itp., bo
> słabo się ona skleja (gorzej niż plastelina).
>
> W ogóle nie podoba mi się popadanie w skrajności. W tym wątku kolorowanki są
be
> ,
> rysowanie po śladzie be, foremki be. Cacy jest tylko i wyłącznie własna
> twórczość dziecka i wyobraźnia. A prawda jak zawsze leży gdzieś pośrodku :))
>
> Nie odsądzam kolorowanek od czci i wiary, czasem podsunę dzieciom, podobnie
jak
> zabawy w stylu "połącz punkty" czy "dokończ rysunek po śladzie". Ćwiczenie
ręki
> dobre jak każde inne. Moje dzieci żyją, mają się dobrze, a wyobraźnię i
> kreatywność mają na bardzo wysokim poziomie.
> Aaa, foremki i wałek do ciastoliny też mamy :o)
>



My też mamy i kolorowanki i foremki do ciastoliny ale powoli je wycofuję. Jak
moje dziecko ślicznie robi misia zupełnie nie podobnego do misia:) A kaczka a
foremki zawsze taka sama. Oczywiście nie ma co popadać w skrajności. Ale - moje
dziecko bardzo późno posmakowało czekoladę, zaczęło oglądać bajki w TV, do tej
pory nie próbowaliśmy czy umie posługiwac się komputerowa myszką. Jestem za
własnorączną twórczością. Te "precze" to mój manifest. Można nie skorzystać:))
Poza tym - zauważyłam, że Grzesia książki z naklejkami, kolorowanki (także te
rysowane przez tatę), foremki bardzo rozleniwiają. Nie każde dziecko może byc
takie leniwe - moje jest.
Przejrzyj resztę odpowiedzi



Temat: Pomocy! Czy wiecie...
Na tej stronie jest wybor rysunkow "polacz punkty":
program.aupair.fm.interia.pl/edzieci.html
Przejrzyj resztę odpowiedzi



Temat: Pomocy! Czy wiecie...
www.kolorowanki-dla-dzieci.pl/polacz-punkty.php

wrzuc w google "polacz punkty"
Przejrzyj resztę odpowiedzi



Temat: Pomocy! Czy wiecie...
Dzięki! Teraz już będę wiedziała, że to się fachowo nazywa "połącz punkty". No
to drukuję i jadę. I trzymajcie kciuki, żeby chociaż przez parę dni była
ładniejsza pogoda niż w tej chwili.
Pa, pa.
Przejrzyj resztę odpowiedzi



Temat: Rozwój 2,5latka - kierunkowskazy poproszę
iks54 napisała:

> Zdrowy, już umie nawiązywać kontakty z rówieśnikami choć robi to rzadko,
> kredki trzyma dziarsko w łapce, naklejki uwielbia.
> Literki niektóre zna - prawie recytuje "Abecadło" (z pieca spadło)
>
> Mam stado pytań typu:
> -od kiedy kolorowanki i stempelki?
Od dawna :)) ale nie spodziewaj się wielkich dzieł sztuki :))
BTW Szymon w miarę potrafił pokolorować (wypełnić kontur) jak miał ok. 2,5,
młoda już potrafi i to nawet bez wychodzenia za linię (no prawie, wiecie same).

> -od kiedy samodzielne machanie byle czego byle jak?
No i znowu - zależy od dziecka. Jak lubi, pozwalaj mu machać cokolwiek. A potem
przyjdzie z dwiema kreskami i V i powie "zobać, mamo, jaki ślićny kanajek".

> -kiedy połącz punkty? pokoloruj ładnie kółko?
Połącz punkty - imho za wcześnie. Ale próbować możesz :)

> Próbowałam się przedrzeć przez stada linków z kolorowankmi, poradnikami,
> metodami nauki literek. Zakupiłam książki typu "Księga pomysłów", papier do
> origami, kredki, faliste nożyczki, kolorowe kartki, papiery samoprzylepne itp
> i ogólnie mam pełen ogromny karton takich akcesoriów.
> Lubię to, mały też ale mam poczucie, że błądzę.

Wiesz, imho w tym wieku to raczej nie zrealizujesz tysięcy pomysłów z tej
księgi, a przynajmniej nie tak, jak tam jest napisane.
Najlepsze są zajęcia proste, z użyciem jednej techniki (tylko kredki, lub tylko
farby, lub tylko malowanie plasteliną, lub tylko wyklejanki).

> Super rozwiązaniem byłby własny Audytor lub ktoś kto 2 razy na tydzień zapoda
> rozsądną ilość ciekawych pomysłów : -)))))) tylko komu by się chciało :-))))

A jak wreszcie się uporządkuję, to mogę coś zapodać, bo bardzo lubię takie
zajęcia z dzieciakami :)))

Przejrzyj resztę odpowiedzi



Temat: Połącz punkty (cyferki)-kolorowanki do druku
Połącz punkty (cyferki)-kolorowanki do druku
pbskids.org/jayjay/colr.activity.1.print.2.html

Przejrzyj resztę odpowiedzi



Temat: odpowiem na pytania o przedszkolach - dyrektor
Pani dyrektor - proszę o pomoc. Nie wiem, czy jestem przewrażliwiona, czy tez
może moja intuicja znowu dochodzi do głosu.
Chodzi o mojego starszego syna i przdszkole, które dla niego wybrałam.
Połasiłam się na piękne slogany o dwujęzycznym przedszkolu i nauce języka
anglieskiego w nim opartej na doświadczeniu rodzin dwujęzycznych. Ponieważ tata
mojego synka mówi tylko po angielsku wydawało nam się, że będzie to dobre
rozwiązanie.
Rzeczywistośc jest następująca - przedszkole jest niepubliczne, małe,
kameralne, schludne. Z tym językiem angielskim to do końca nie wiem jak jest -
wiem, że nauczycielki mówią po angilesku, ale czy mówią do dzieci, czy tylko
znaja ten język i prowadzą krótkie lekcje, tego nie wiem. Oczywiście mój syn i
bez przedszkola włada sprawnie językiem obcym, bo inaczej po prostu nie
porozumiałby się ze swoim tatą. Teraz wiem, że uznanie dwujęzyczności
przedszkola jako kryterium wyboru było po prostu głupie.
Teraz reszta - syn długo nie mógł zaklimatyzować się w przedszkolu. Nie płakał,
ale po prostu nie lubił chodzić. Zmuszałam go do tego, bo chciałam by miał
okazję kontatktu z innymi dziećmi. Potem zaczął mówić, że w przedszkolu "są
nudy, nudy". Teraz syn ma 4,5 roku. Potrafi tylko to, co zna z domu. To ja
wiem, że liczy do 15 i zna wszystkie literki (panie w przedszkolu nie wiedzzą).
Ja także wiem, że nie lubi i nie potrafi rysować nawet najprostszej rzeczy - bo
tego akurat nie robimy w domu. Zorientowałam się, że jest kiepsko i zaczęłam
rozwijać go także w tym kierunku (książeczki z zadaniami typu pokoloruj, połacz
punkty, obrysuj, dorysuj itp.). W przedszkolu ciągle zmieniają się opiekunki-
nauczycielki (przedszkole ma dopiero 2 lata). Syn nie zna wierszyków, zna 2
piosenki. Nie wiem, czy przesadzam, czy nie. Nie wiem, czy powinnam zmienić
przedszkole. Wiem na pewno, że nie chcę eksperymentować z zerówką w tym
przedszkolu - poszukam szkoły. Nie wiem tylko, czy powinnam na ostatni rok
nauki w przedszkolu zmieniać mu placówkę. Dodam, że syn zaklimatyzował się - ma
kolegów, chodzi do przedszkola chętnie. Czy powinnam wymagać od przedszkola
czegoś więcej niż "uspołeczniania". Syn jest bardzo bystry, ale też dość
wrażliwy. powiedziałabym - indywidualista. Nie wiem co robić. Może odpuścić.
Proszę o radę. Naprawdę nie wiem, jak powinno byc. Boję się że wybrałam
placówkę nastawioną wyłącznie na "kasę" (np. dodatkowe zajęcia z logopedą 25 zł
za spotkanie może 20min.)
Będę wdzięczna za radę. Serdecznie pozdrawiam. Przejrzyj resztę odpowiedzi



Temat: Wyniki wyborów parlamentarnych - co o nich sądzisz?
Do komucha
Gość portalu: komuch napisał(a):

> Drogi Januszu K i inni antykomunisci
>
> Przyznam, ze szczerze sie zawiodlem oczekujac odpowiedzi na moje pytanie odnosn
> ie
> konkretnych zarzutow przeciwko konkretnemu komuniscie. Odpowiedzi nie bylo tylk
> o
> uciekanie na boki z ujawnianiem nowych ogolnikow. Wolny rynek, demokracja i pra
> wa
> czlowieka opieraja sie na systemie zasad w wiekszosci spisanych i wyrazonych w
> postaci prawa stanowionego. Nie dowiedzialem sie od szanownych adwersarzy, czy
> takowe zasady akceptuja. Z odczytanych tekstow moge jedynie wywnioskowac (moze
> zupelnie nieslusznie), ze zasady naszej cywilizacji antykomunisci najchetniej
> stosowaliby selektywnie. Tego typu praktyka zostala juz przecwiczona w wydaniu
> faszystowskim. Efekty wielu ludziom sa znane i dosc powszechnie nie sa
> akceptowane. Systemy Hitlera i Stalina laczne byly samonapedzajacym sie
> mechanizmem i wzajemnie byly usprawiedliwieniem dla swych niegodziwosci i
> chodzenia na skroty (prawa i zasad).

komuch - jak wiekszosc tekstow ludzi zagubionych a ciagle silacych sie na
intelektualna glebie, tak i Twoj tekst przesiakniety jest przeplatanka prawd z
kompletna niekonsekwencja zastosowania. Porownujac "antykomunistow" do Hitlera i
Stalina traca totalna ignorancja konsekwecji historycznych i absolutnym brakiem
smaku:
1) To Twoi idole Kwasniewski, Miller i inni PZPR-owcy klaskali Brezniewowi,
nastepcy mordercy-Stalina i jego kompana Hitlera. Zrob sobie drzewo na scianie i
polacz punkty. Bo tak tu w Stanach sie to nazywa - Ty nie potrafisz polaczyc
punktow razem.
2) Nikt Ci nigy nie zabronil glosowac na swoich idolow. Pomimo, ze to oni
zwalaczali zaciekle ta demokracje, tak masz racje, teraz ta demokracja w
rekach "intelektualistow-tobie-podobnych" wyniosla ich spowrotem do wladzy.
Wedlug Ciebie nie jest to paranoia, ze komuch walczacy z wolnymi wyborami i
wolnoscia slowa, wygrywa w wolnych wyborach - pomysl jeszcze raz!
3) Nikt nie zabroni - bo to jest demokracja - krytykowac mi racji tego wyboru.
Zwlaszcza, ze chociazby z wyzej wymienionych nie masz szans uzasadnic tych racji.
Owszem Twoj wybor, i Twoja glupota.

Osobiscie bylem przekonany, ze nie ma juz
> powrotu dla komunizmu. Niestety wydarzenia ostatnich lat przekonuja mnie, ze po
> d
> inna nazwa i w innych formach komunizm powroci. Jedna z pozywek, na ktorych
> bedzie wspaniale wzrastal beda popisy krasomowcze antykomunistow. Na takiej
> ubogiej intelektualnie glebie wspaniale rozwijaja sie przeciwienstwa - prawicow
> y
> i lewicowy ekstremizm.

Jeszcze raz powtarzam: SLD to nie jest polska lewica. To jest ruch wyzbyty
polskich korzeni politycznych. TO jest ruch rabusiow i cwaniakow, ktorzy podszyli
sie pod lewice. Dowodem na to, ze ruchy lewicowe przyciagaja glownie nie
wyrobionych politycznie mlodych ludzi jest fakt, jak latwo oni sie dali omotac
starym lisom, ktorych jedyna motywacja to jest nakrasc ile sie da.

Drogi komuchu, powiedz mi w jaka ideologie ploityczna i socjalna wierzy Pan
Kwasniewski. Sprobuj sie nad tym zastanowic analizujac jego zyciorys. Nie rob
tego jednak stojac zbyt blisko okna, bo jezeli jest w Tobie gdzies uczciwosc i
autentyczna chec poznania, szokujace prawdy tego odkrycia moga przyprawic Cie o
conajmniej zawrot glowy.



Chetnie bym tego nie doswiadczyl. Z racji zbyt mlodego
> wieku nie bylo mi dane zyc w czasach Hitlera i Stalina. Nigdy nie czulem sie ic
> h
> ideowym spadkobierca - totez nie potrafilem obarczyc swojego sumienia
> odpowiedzialnoscia za ich czyny i innych im podobnych. Mimo systematycznego
> powtarzania (metodami Goebelsa) antykomunisci nie przekonali mnie o moich winac
> h -
> brak bylo wskazania win osobistych i odniesienia sie do w/w zasad.

Jezeli umiesz czytac i dane sa dostepne (poza zniszczonymi przez komuchow
dokumentami) to nie powinien Cie nikt musiec przekonywac. Zapytaj Pana Millera i
Pana Kwasniewskiego - od kiedy wyznaja poglad wolnosci slowa i systemu
wielopartyjnego. I czy przyszlo im to tak nagle (anielski objawienie) czy bylo
tak goraco, ze trzeba bylo zmienic surduty.
Mam w soim posiadaniu tasme z rozwiazania PZPR i zalozenia SDRL (czy cos
takiego), znamiennie komuchy sie smieja przewidujac przyszla wygrana. Niektorzy
rycza, ze trzeba bedzie zrewidowac te polityke samowoli (mowa o wolnosci slowa) i
przywrocic mocniejszy pozadek. I tu Twoj idol p. KWasniewski mowi cos w
sensie "nie panowie, nie bedziemy mogli juz prowadzic takiej ostrej polityki
wobec ludzi, musimy wypracowac sprawniejsze i mniej drazliwe metody musimy pojsc
na ustepstwa" (cytat niedokladny, ale oddajacy sens jego wypowiedzi). Jezeli to
Cie nie razi, to pewno powinienes z nimi pozostac. "Pojsc na ustepstwa" tzn.
zrobic Narodowi laske i zezwolic na wolnosc slowa i wolne wybory i
wielopartyjnosc - dziekuje Pani Kwasniewski! - widzisz to on wymyslil demokracje!


Moge jedyni
> e
> antykomunistom zalecic odwrotnosc recepty Janusza K dla mnie. Wiecej naiwnosci:
>
> gdy czytacie rozne konstytucje i prawa to uwierzcie w zamieszczone tam slowa. W
>
> dlugim procesie ksztaltowania sie naszej cywilizacji duzym grupom madrych ludzi
>
> na prawde chodzilo o te slowa. Po drugie wiecej czytajcie myslac przy tym. Samo
>
> myslenie nie zapewni Wam doswiadczen przeszlych pokolen - ci przed nami popelni
> li
> juz dostatecznie duzo bledow aby sie na nich wiele nauczyc. Przykladowa
> odpowiedzia na tytulowe pytanie mogloby byc: To maja wspolne, ze istnieja glupk
> i,
> ktore nie potrafia odroznic tych pojec. Innych pojec tez niestety nie potrafia
> odroznic.


Demokracja, to jeszcze zamalo, trzeba umiec z niej korzystac.
Powiadam Ci, Polska, Korea Pln., Kuba, Rosja to pewno jedyne kraje,
gdzie "mysliciel" marksistowso-leninowski moze uchodzic za intelektualiste.
Wszendzie indziej bedzie tylko godnym pozalowania nieukiem.

Jestem juz zmezczonym tym bablaniem.
Czcij portret Kwasniewskiego i jego ideologie (jezeli potrafisz ja zdefiniowac) i
daj mi spokoj. Ja wiem, ze madrych jest wiecej, niz Was, tak ze to tylko kwestia
czasu.

Przejrzyj resztę odpowiedzi